Brev:
Problemer ved aftensmad
31. juli 2007
Alder:
10 mdr.
Problemer ved aftensmad
Hej Helen
Tak for en fin og brugbar brevkasse - jeg har fundet mange gode svar.
Vi har 10.10.06 fået Klara som er vores andet barn. Vi har i forvejen en dreng på 3.5 år. Hun er en glad og nem pige, men desværre uden den helt store appetit og til aftensmåltiderne er det gået helt skævt.
Hun har de sidste dage enten intet spist ellers kun 3-5 mundfulde. Vi har forsøgt at lade hende sidde selv og snaske med noget og så håbet at liste lidt indenbords, men hun er lynhurtig til at få drejet hovedet og knebet munden sammen - vi forsøger at være helt afslappede, men det er svært.
Samtidig har hun travlt med at holde øje med sin bror der - desværre - ikke spiser ret meget og derfor hurtigt har mange ting for.
Vi er ret sikre på at hans hoppen rundt har indflydelse og har nu aftalt at når han er færdig må han gå på værelset og lege indtil vi har spist færdig.
Er det måden at gøre det på? Vi synes stadig han er lidt lille til at holde bordskik til vi er færdige.
Har du nogle fif til at Klara får lidt mere indenbords? Desværre er hun heller ikke det største barn og derfor er især jeg, fokuseret på hendes indtag af mad.
Vi har nu gjort det at hun inden sengetid får en skål grød og det ryger lige ned - det er vel ok?
I løbet af dagen går det lidt bedre og jeg forsøger at putte masser af fedt i den mad hun får. Hun spiser morgenmad, lidt til formiddag, 1 skive brød til frokost, a-38, frugt eller bolle til eftermiddag og så aftensmad. Hun drikker mælk og vand ved siden af. Hun har aldrig fået flaske og valgte selv amningen fra da hun var næsten 8 mdr.
Fortsat god sommer.
Kærlig hilsen
Katrine og Klara.